derfor skal du bruge facebook annoncering

Derfor skal du bruge Facebook Annoncering

Denne artikel vil kort forklare dig, hvorfor du skal anvende Facebook annoncering som værktøj i din markedsføring. Med de mere end 3,5 millioner aktive danske brugere på Facebook hver måned har du uendelige muligheder for at ramme den helt rigtige målgruppe for din forretning.

Det er mere end halvdelen af Danmarks befolkning – og dem har du muligheden for at annoncere direkte mod!

Uendelige muligheder for målretning

Når du vil markedsføre dig selv og din virksomhed, er det essentielt, at du rammer de rette personer. Her er Facebook helt sublim med deres targeting. Du kan ramme alt fra dem, der har besøgt en specifik landingsside på din hjemmeside, til kvinder i aldersgruppe 40-45 år, der netop er blevet skilt til manden, eller forlovede par, som snart skal bruge en bartender til deres bryllup.

Kort sagt er mulighederne for målretningen uendelig, og det handler dybest set blot om at være kreativ i ens tankegang.

Dertil er der også frie tøjler med hensyn til, hvornår du vil annoncere. Kan du se, at folk er mest tilgængelige til at købe om aftenen, kan du sætte kampagner op, der udelukkende kører om aftenen. Derved sparer du penge og sikrer, at dine annoncer bliver så effektive som muligt.


Du får al data og statistik på dine kunders adfærd

I digital markedsføring vil der altid være fokus på at have en høj ROI. Altså Return of Investment – hvor meget omsætning bliver der genereret for hver krone, man bruger.

Her er Facebook annoncering igen et super værktøj. De giver eksempelvis mulighed for, at du selv kan vælge, hvor meget du vil give pr. klik. Det gør det utroligt nemt at split-teste og se, hvilke annoncer der præsterer bedst. Når du så har fundet ud af, hvilken er mest effektivt, kan du sætte nogle flere penge af til at satse på den, som klarede sig bedst i test.

Dermed er der igen mulighed for at forøge din ROI markant, såfremt du sætter tiden af til at nørde med det og analysere de data facebook serverer for dig.

Organisk rækkevidde er blevet mindre

I takt med at Facebook vokser sig større og større, kommer der mere og mere støj i brugernes nyhedsfeed. Derfor sorterer Facebooks algoritme mere fra end nogensinde før – udelukkende for at vise de mest relevante resultater til den enkelte bruger.

Her lægger Facebook vægt på, om brugeren tidligere har interageret med eksempelvis en virksomhed. Er dette ikke tilfældet, er chancen for at nå ud til brugeren stærkt formindsket.

Det er derfor blevet en nødvendighed at anvende betalt facebook annoncering for at ramme ens potentielle kunder.

Men i og med at de kunder, du kommer til at nå ud til, allerede har vist interesse i din virksomhed eller et af dine interesseområder, vil sandsynligheden også blive større for, at de klikker på din Facebookannonce.

Facebook-annoncering vil kun blive større

I takt med at de sociale medier fortsat udvikler sig og bliver større og større, er det kun naturligt, at markedsføringen for virksomheder også vil blive udbredt endnu mere dertil i fremtiden. Der er dog allerede nu en masse at hente på Facebook for danske virksomheder.

Facebook-annoncering er et særdeles effektivt virkemiddel både til branding og til at skaffe konkrete leads. Det hele handler om, hvordan du vælger at gribe det an.

 

Vil du vide mere om facebookannoncering og måske endda have hjælp til at opsætte målrettede annoncer, så kontakt os og få et uforpligtende tilbud på opgaven. Ønsker du selv at prøve kræfter med facebook annoncering, tilmeld dig nyhedsbrevet og få vores indlæg “Lær, hvordan du sætter dine Facebook Annoncer op selv”, tilsendt ligeså snart det bliver offentliggjort senere i november 2016.

Husk også at tilmelde dig nyhedsbrevet herunder, så du kan få alle de nyeste indlæg om din online tilstedeværelse, direkte i din mailbox.